SH AGRO FARM SDN. BHD.

SH AGRO FARM SDN. BHD.

Sunday, March 11, 2018

KAMBING/BEBIRI AKIKAH RM590/EKOR

ASSALAMUALAIKUM WBT

PROMOSI CUTI SEKOLAH MAC 2018
RM590/EKOR



JAMINAN HARGA MURAH KAWWWW RM590/EKOR



TEMPAH SEGERA JANGAN SAMPAI MENANGIS GIGIT JARI SEBAB STOK KAMI TERHAD DAN KAMI BUKA OFFER UNTUK CUTI MAC. 




TAKKAN JUMPA MANA -MANA PENJUAL YANG JUAL DENGAN HARGA MACAM NI SEBAB KAMI MEMANG JUAL DENGAN HARGA KASIH SAYANG.
Dijamin GEMUK!!!
Menepati kepuasan pelanggan.

Dapatkan segera sebelum terlambat.
follow kami di INSTAGRAM @kambing_melaka_murah_rm590 @shagrofarm


Follow page FACEBOOK kami SH AGROFARM

Sebarang tempahan dan pertanyaan hubungi:
En Rahman 019 687 4301
En Alif 013 7777 954

Friday, February 2, 2018

PROMOSI CUTI SEKOLAH MAC!!


Cuti sekolah nak maii lagii...
Apa lagi,abam nak bagi PROMOSI KAWW!! KAW!!! dekat pelanggan semua.

RM590??? Biar betul???
Yessa...kami bagi harga bajet RM590 ..

Dahlah murah...tengok stok-stok jantan yang kami offer memang GEMUK-GEMUK 

Cepat!!Cepat!! Promosi terhad untuk 60 ekor sahaja.


Nak Cincang pun boleh
              Nak masak kari siap pun boleh
    Nak kambing golek pun kami bolehkan


Pantas buat tempahan sebab memang cuti sekolah kambing kami laku KERAS dan hubungi :

En Rahman: 0196874301
En Alif 013 7777 954
Lokasi kg kemengkang jasin.  Melaka




Wednesday, January 31, 2018

Terberanak Pulak Kambing Kampung Ni



Bukan cerita hari ini tapi adalah sebelum ini ada seekor kambing kampung warna coklat gelap ni, kami ingatkan kami nak jual.

Siap dah letak harga bagai, tiba-tiba memangtak sangkalah, alhamdulillah rezeki pula kambing tadi beranak.

Memang kami dah maklum kambing tersebut sudah bunting tapi tak menjangkakan pulak akan beranak secepat ini.

Ini nama nya rezeki Allah bagi tanpa diduga.
Sebab itu, kita sebagai hamba Allah, kita kena yakin yang Allah tak pernah kedekut nak bagi rezeki pada hambanya lebih-lebih lagi kalau hamba Dia memang berusaha baik punye.


Kami kongsi sikit gambar anak kambing yang kami ceritakan tadi .Tak dapat nak snap dari tepi sebab anak kambing ni tak duduk diam.

Sebenarnya, macam tulah kambing-kambing dari ladang kami.
Memang membiak cepat.
Memang produktif la katakan.

Pada pihak yang ada berniat nak mulakan penternakan kambing.
Ladang kami juga ada menyediakan bekalan untuk mereka.

InsyaAllah kami bekalkan kambing yang terbaik untuk anda.

INGAT KAMBING, INGAT SH AGROFARM!!!

Bila ngatkan SH AGROFARM memang ingat kambing dari macam -macam bentuk.
Kami ada                                            ....................................

                     KAMBING GOLEK!!
                    KAMBING DAGING CINCANG!!
            KAMBING UNTUK BEKALAN BISNES!!
            PAKEJ MASAK KAMBING KARI SIAP!!
              HAMPAS SOYA UNTUK KAMBING!!
                     
                      DAN MACAM MACAM LAGI!!!!!

                                   --------------------------------------------------------------------

Sebarang tempahan dan pertanyaan silalah hubungi kami: 
En Alif 013 7777 954
En Rahman 019 687 4301



Tuesday, January 30, 2018

Kambing Golek Baikk!!!

Kalau tengok zaman millenium ni, kambing golek sebenarnya dah memang menjadi-jadi sebagai trend .

Memang dah banyaklah majlis kahwin yang sediakan hidangan kambing golek .

Bukan majlis keramaian sahaja, even family day pun mereka akan tempah kambing golek sedap meleleh ni.

Kalau tengok kambing tu digolek memang meleleh la air liur.

Dengan bau semerbak yang sedap dahsyat tu sampai macam nak menghadap kambing golek itu sorang-sorang sambil letak meja depan abang yang tengah golek kambing itu.

Ambil feel lah katakan...hehehhe

Siapa yang pernah rasa kambing golek makan dengan sos black pepper memang perghhh rasa nak makan banyak kali.

Banyak pelanggan kami yang menempah kambing golek dari kami.
Sampai ada yang tempah lebih dari seekor.
Dan ada juga yang tempah lebih dari sekali.
Memang berbaloi!!!!!!



Kami nak OFFER KAMBING GOLEK RM1400
--------------------------------
Pihak kami turut menyediakan perkhidmatan golek dgn harga serendah RM 1400. 
 

MEMANG MELELEH AIR LIUR BEB!!!!!

Sebarang tempahan dan pertanyaan boleh hubungi :
En Alif 013 7777 954
En Rahman 019 687 4301


Saturday, January 27, 2018

Antara cabaran penternak kambing


Kami setuju dengan pepatah "langit tak selalu indah" sebab kami sendiri melalui saat-saat mendung sepanjang kami menternak. Bukan sekali tapi cukuplah untuk membuatkan kami lebih matang dan redha dalam penternakan kambing ini.

Contohnya, anak kambing yang baru lahir dan kemudian mati untuk beberapa harinya.

Kalau ikutkan perasaan kami mestilah gembira kerana menerima ahli baru dalam kandang kami tapi tiba-tiba sahaja anak kambing tersebut mati. Sedih jugalah kami tapi kami kena redha.

Kadang-kadang ada yang mati sebab kena pijak atau pun tersepit dan ada juga yang mati sebab lain yang tidak diketahui.

Tapi kami muhasabah dalam diri kami bahawa setiap yang hidup itu pasti mati.Kalau bukan hari ini, mungkin esok lusa. Wallahualam.

Cerita lain pula kematian ibu yang baru melahirkan anak
.Dalam gambar ini ialah anak kambing yang kematian ibu.

Dahlah kematian ibu, tak dapat susu pulak tu.
Time tu selamat la kami dikurniakan anak muda yang baik hati meminjamkan@bagi terus botol susu mereka kepada anak kambing itu. Ada juga botol yang kami beli.

Hikmah di sini, dapatlah semai perasaan keibuan dalam diri bila tengok anak kambing tiada ibu ini dan dapat juga kami mendidik bakal peneraju SH Agrofarm supaya berkasih sayang sesama makhluk.Alhamdulillah.
Menyusukan anak kambing di tengah malam

Setakat menyusu guna botol, kami kena pegang botol.

Bayangkan kalau ibu yang hidup tapi belum pandai menyusukan anak .

Kebiasaannya yang pertama kali dapat anak.
Memang kami lah yang kena pegang ibu kambing untuk disusukan kepada anaknya yang baru lahir.

Cabaran lain pulak ialah kambing tersepit di celah-celah kayu kandang.

Macam kami pernah sebut sebelum ini, penambahbaikan dan membaiki kandang yang rosak sangat penting untuk mengelakkan kambing tersepit.

Kalau kambing yang tersekat dibiarkan, kambing tersebut boleh mati kerana kesakitan yanag melampau atau juga patah kaki dan pendarahan yang boleh menyebab
kambing itu lemah.

Yelah, kalau kita manusia pun minta ubat tahan sakit kalau sakit gigi ini kan kalau patah tulang.

Renung-renungkan dan selamat beramal.hehehe

Setakat tersepit tiada masalah sangat jika pada siang hari tapi bayangkan kalau pada tenghah malam pukul 2 ke 3 pagi. Bayangkanlah dengan angin sepoi bahasa dan mata yang berat mengantuk.

Inilah cabaran bila menternak.

Bukan setakat campak makanan dan air sahaja.

Lepas itu biarkan dan kita pun masuk rumah tidur ke buat rutin kita seperti biasa tapi menternak kambing ini memerlukan pemerhatian yang teliti.

Penternak yang bijak ialah penternak yang dapat mengatasi setiap masalah dalam dunia penternakan tetapi penternak yang betul-betul bijak apabila menjadikan penternakan kambing itu sendiri
sebagai medium untuk melatih diri menjadi hamba Allah yang lebih sabar dan bersyukur.


Jadi, sebarang tempahan kambing akikah/korban, sila hubungi 
En Alif 013 7777954
En Rahman 019 687 4301

Thursday, January 25, 2018

Kari Kambing Kaww Punye!!!



Hari ini kami nak share lauk tengahari yang dahsyat the best sangat.
Teka la apa yang bestnya..??

Akak kita hari ini masakkan KARI KAMBING.

Masa tengah masak, memang bau habis satu rumah sampai ada yang sampai kena tutup pintu bilik.

MEmang mengancam bau kari kambing kakak kita hari ini.


Bukan selalu makan kari kambing tapi kalau dapat makan memang terliur lah air liur.

Kena masak nasi putih lebih sikit ni.
Nanti tak cukup pula.
Masing -masing berselera makan.

Lebih-lebih lagi daging kambing khas dari ladang kami memang makin mengancam la kari hari ini.

Keistimewaan masakan kari kambing sebenarnya bergantung pada pes kari nya.
Setiap individu mempunyai resepi yang tersendiri dan keistimewaan yang tak semua orang ada.

Jika ada yang teringin dan berminat dengan masakan dari SH Agrofarm, boleh lah tempah.

Sebab kami ada servis masakan siap kari kambing.

Ramai juga sebenarnya buat kari kambing untuk majlis akikah.

Tempah sahaja kambing dari kami dan kami akan masukkan sekali harga THE BEST untuk anda nanti.

Sebarang tempahan sila hubungi :
En Alif 013 7777 954
En Rahman 019 687 4301

Hampas Soya Untuk Kambing Kami



Masa awal-awal kami menternak, kami hanya menggunakan dedak, daun sawit dan beberapa bahan lagi untuk diberikan pada kambing kami.

Selepas beberapa bulan, kami cuba menggunakan HAMPAS SOYA dalam pemakanan kambing kami dan ternyata hasil nya memang puas hati.


Mula-mula cuba tu macam ragu-ragu jugaklah sebab dengan bau yang bukan macam air kotak YEOS soya tu(seperti semua maklumla terutama yang menggunakan soya untuk menternak kambing).

Tapi bila pertama kali letak dalam palong makanan kambing, memang berebut-rebut la kambing kami menjamu.

Kira kalau ikutkan macam kita ni dapat sambal belacan dengan sambal tempoyak.Mungkinlah sesuai perbandingan kami.

Selepas beberapa minggu menggunakan hampas soya ini, nampak perubahan pada kambing kami memang ketara.

Memang jelas saiz dan berat kambing meningkat lebih daripada biasa semasa kami gunakan bahan selain soya. 

Mana taknya, kandungan protein dan carbohydrate dalam hampas soya memang tinggi.

Usha la sendiri kambing yang kami ternak memang gemuk dan sihat. Nak datang melawat mehla tengok sendiri stok hampas soya dan lain-lain lagi.


Apa lagi, kalau nak kmbing GEMUK dan SIHAT untuk dibuat AKIKAH/KORBAN, hubungi terus pada nombor yang berikut:
En Alif : 013 7777 954
En Rahman : 019 687 4301